KUNDALINI YOGA                                 powrót do:  http://www.ovskastudio.art.pl/kundaliniyoga.htm

 

 

A R T Y K U Ł Y   O  JODZE, AJURWEDZIE i In…  TU

 

Kundalini Yoga jest starożytną technologią oddechu, ruchu, medytacji i mantry. Jest jogą świadomości i formą świadomego stylu życia dla ludzi w każdym wieku i o różnych możliwościach psychofizycznych.

Oparta na systemie czakr i subtelnych ciał, oczyszcza kanały energetyczne tkanek organizmu, usuwa neurotoksyny, wpływa na podświadome wzorce, dając bezpośrednie doświadczenie stanu harmonii ciała, umysłu i duszy.

Poprzez praktykę kundalini jogi przezwyciężamy opór ciała  i czynimy je odpowiednim narzędziem dla ducha.

 

Jest to joga usystematyzowana przez Yogi Bhajana dla współczesnych ludzi, którzy mogą skorzystać z efektów tej praktyki w bardzo szybko zmieniającej się rzeczywistości obecnych czasów.

 

Na sesjach można się nauczyć:

 

- kontaktu z  własnym ciałem i duszą, żeby się polubić

- jak się relaksować, uwalniać napięcie, dobrze spać

- jak przeciwdziałać zastojom energii (ból, sztywność i zmęczenie)

- technik oddychania które aktywizują, wyciszają, chłodzą, oczyszczają

- budowania w sobie poczucia szczęścia dobrobytu, nowych wzorców

- transformacji emocji, przekonań i nawyków.

- akceptacji życia takiego jakie jest

 

Sesja jogi kundalini obejmuje:

 

· Kriyę - zestaw asan w określonej sekwencji, dla określonego celu

· Pranajamę - technikę oddechową służącą powiększeniu ciała pranicznego i zarządzaniu energią c.fizycznego

· Mudry – pozycje dłoni i ciałą zamykające obieg energii,

· Mantrę - czyli wibrację dźwięku, rezonans. shabd guru tzn. dźwięk odcinajacy ego

· Naukę relaksacji

· Medytację składającą się z Mudr, Pranayamy i/lub Mantry mającą bezpośredni i dokładnie określony wpływ na umysł.

 

 

Twoje pierwsze kroki: POCZYTAJ – broszura z podstawowymi informacjami - TU

 

Jeśli chcesz zgłębiać praktykę dowiedz się więcej:

1.  Kurs teoretyczny wprowadzający do praktyki YOGI KUNDALINI wg przekazu Yogi Bajana - TU

2.  Zalecenia etyczne – JAMY I NIJAMY – praktyka uważności w życiu codziennym  - TU

3.  Wszystko o praktyce Sadhany – Guru Charan Singh Khalsa z KRI - TU

 

 

ZASADY ZAJĘĆ GRUPOWYCH:

 

1. Prosimy o przychodzenie na ok. 5-10 minut przed rozpoczęciem zajęć.

2. Przed zajęciami na sali wyciszmy się; wyciszamy lub wyłączamy aparaty telefoniczne, a osoby wchodzące prosimy o nie przeszkadzanie innym.

3. Poinformuj nauczyciela o swoim stanie zdrowia, o ciąży i menstruacji.

Przeciwwskazaniami do ogólnych zajęć grupowych są: epilepsja, 1 trymestr ciąży, jaskra i psychozy.

4. Osoby, które nie skonsultowały z lekarzem swoich problemów zdrowotnych pod kątem możliwości praktykowania jogi, ani nie uprzedziły o nich nauczyciela, ćwiczą na własną odpowiedzialność. Osoby te powinny szczególnie uważać, aby nie nadwyrężyć ciała podczas ćwiczeń.

5. Z nikim się nie porównuj i nie staraj się mu dorównać. Każdy z nas jest inny.

6. Należy niezwłocznie sygnalizować pogorszenie samopoczucia podczas zajęć.

8. Nie pomagamy innym uczniom w wykonywaniu ćwiczeń.

9. Nie rozmawiamy podczas zajęć.

10. Pytania prosimy zadawać przed lub po zajęciach.

 

 

TWOJA PRAKTYKA NA ZAJECIACH I W DOMU:

 

Przygotowanie

 

* Najlepsze jest wygodne ubranie z włókien naturalnych, które nie ogranicza ruchów i nie uciska. Dodatkowa warstwa do ubrania i kocyk do nakrycia podczas relaksu. Ćwiczymy boso w celu lepszego przepływu energii i by stopy nie ślizgały się po podłożu, na macie antypoślizgowej lub wełnianej. Możesz używać poduszki do siedzenia

* Nie jedz obfitych i ciężkostrawnych posiłków  godzinę do dwóch przed zajęciami, by trawienie nie spowodowało złego samopoczucia i senności podczas ćwiczeń.  Stopniowo wprowadź zdrowszy, lżejszy jadłospis.

*  Nie używaj alkoholu ani innych środków psychoaktywnych i odurzających tego dnia (a najlepiej wcale).

 

Ograniczenia fizyczne

 

* Praktykując miej na uwadze swoje możliwości fizyczne. Nie wykonuj ćwiczeń na siłę. Jednocześnie staraj się nie rezygnować łatwo i przekraczać swoje progi i ograniczenia – jest to częścią jogicznej dyscypliny. Jednak w przypadku zawrotów głowy lub nadmiernego zmęczenia – przerwij i odpocznij.

* W przypadku problemów zdrowotnych np. z kręgosłupem, należy skonsultować z lekarzem możliwość praktykowania jogi i stosować się do jego zaleceń. Joga może wspierać leczenie wielu chorób, urazów, bólów;  pomaga w czasie ciąży i w okresie poporodowym, ale zawsze informuj o tym nauczyciela, który da ci dodatkowe uwagi związane z praktyką.

* Kobiety w czasie menstruacji powinny być bardziej uważne i nie wykonywać pozycji odwróconych, oraz ćwiczeń podczas których uciskany jest brzuch (oddech ognia, świeca, podnoszenie nóg itd.), ćwiczyć ostrożnie i ograniczać wykonywanie bardziej wymagających technik.

 

Praktyka

 

* Świadomość oddechu jest charakterystyczna dla tej praktyki. Oddech pomaga Ci się relaksować nawet podczas wysiłku (!), a oparcie się na nim pomaga utrzymać rytm ćwiczenia czy mantry.

*  Możesz praktykować jogę w domu wykorzystując ćwiczenia otrzymane podczas lekcji.

Najlepszy czas do ćwiczeń to wczesny ranek, zanim zacznie się dzień lub wieczór przed snem. Jeśli trudno Ci wygospodarować czas na pełną sesję w domu, zacznij od paru minut. Krótko, stopniowo a regularnie - to początkowa reguła wytrwałości.

*  Pij dużo wody by pomóc organizmowi wydalać toksyny uwolnione z komórek ciała przez ćwiczenia. Sauna też jest korzystna.

* Joga to proces dla ciała, umysłu i ducha – pracujesz z energią i stopniowo nawiązujesz kontakt ze wszystkimi planami swego istnienia. W ciele i strukturach duchowych zachodzą przeorganizowania i w miarę praktyki poznajesz kierunek swojej drogi.

 

MANTRY na początek i koniec sesji:

 

ONG NAMO GURU DEV NAMO https://www.youtube.com/watch?v=72Z1Zm-HIfc

AD GURE NAME, JUGAD GURE NAME, SAT GURE NAME, SIRI GURU DEVE NAME https://www.youtube.com/watch?v=p7J4wbGNuVY

niech cie wieczny słońca blask https://www.youtube.com/watch?v=YPuxKzira0A

Long Time Sun https://www.youtube.com/watch?v=T1D3ejwQiVg

 

SAT NAM https://www.youtube.com/watch?v=PAOc-NRJAE4

 

Linki:

Kurs Nauczycielski w Polsce: ovska@wp.pl

Stowarzyszenie 3HO Polska www.3ho.pl - książki po polsku

Europa: Festival we Francji !  www.3ho.eu

muzyka, książki po angielsku, maty:  www.spiritvoyage.com  http://www.satnamversand.de